środa, 14 sierpnia 2019

Na Dzień Energetyka. Co z tym milionem e-samochodów?

Jest opis problemów, które widzi każdy normalny potencjalny właściciel:

"Entuzjastów samochodów elektrycznych w Polsce przybywa. Niestety nie przekłada się to na liczbę kupionych aut napędzanych prądem. Większość z ponad 6000 pojazdów elektrycznych zarejestrowanych i jeżdżących po naszym kraju (stan na koniec czerwca 2019 roku) została zakupiona przez firmy carsharingowe. Pewną część stanowią dealerzy ze swoimi samochodami pokazowymi i testowymi. Klientów prywatnych, tym bardziej takich, którzy nie kupili takiego auta w leasingu brak.

O poranku zjeżdżam windą do garażu. Przy samochodzie leży wyciągnięta z gniazdka wtyczka. Dzwonię do ochrony, która przekazuje mi, że administracja osiedla nakazała wyłączanie samochodów elektrycznych, bo lokatorzy się denerwują, że muszą płacić za ich ładowanie, a ja nie mogę umówić się i zapłacić za prąd, ponieważ nie został w tym celu stworzony cennik.

Po powrocie do Warszawy Mercedes pokazuje mi, że bateria naładowana jest w 16 proc. Znów muszę szukać ładowarki. Ponownie jadę pod siedzibę BMW, niestety tym razem spóźniłem się kilka minut. Podjechało carsharingowe bmwi3, a mi pozostaje poczekać godzinę na swoją kolejkę. Nie mam wyjścia, 50 kilometrów to za mało na kolejny dzień, a ja potrzebuję auta. Czekam, czytając książkę, a kiedy już udaje mi się w końcu podłączyć samochód, znów zmuszony jestem zagospodarować sobie ten czas. Kolejna wycieczka do centrum handlowego staje się nieunikniona. Po około 2 godzinach aplikacja informuje mnie, że auto jest naładowane."

Jest i wytłumaczenie, o co chodzi:

"Elektryczne pojazdy stanowią wciąż ułamek sprzedaży na polskim rynku i nic nie zapowiada, że to się zmieni. Takie pojazdy muszą być jednak produkowane, ponieważ marki samochodowe muszą wypełnić coraz wyższe normy spalin, a elektryczne modele pozwalają obniżyć średnią. Nawet spore zwiększenie sprzedaży aut na prąd w Polsce nie poprawi jednak jakości powietrza w miastach, ponieważ motoryzacja nie jest głównym powodem takiej sytuacji."

Źródło: Business Insider (link)!

Ja dodam do tego jeszcze jeden mały drobny problemik:
— Infrastruktura energetyczna, głupcze!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz