wtorek, 18 czerwca 2019

Vamos a las montañas. Jakie inwestycje planuje PKL?

Podobny obraz
Hala Goryczkowa. Zdjęcie: PKL
PKL wreszcie rusza z inwestycjami, to znaczy rusza z ... planem inwestycji. Na razie na papierze, ale wobec kompletnego zastoju w ost. dekadzie - w tym pod zarządem "prywaciarza" - to i tak postęp.

Oto kilka cytatów z ogłoszonej strategii na lata 2019-2015. Miejmy nadzieję, że przynajmniej jakaś część planów zostanie zrealizowana. PKL zapowiada wydanie 400 mln zł na inwestycje. To naprawdę dużo, więcej, niż wydał TMR w Szczyrku. A wśród planowanych inwestycji są te niezbędne dla dalszego funkcjonowania ośrodków (Goryczkowa) , jak i te rozwojowe (nowe lokalizacje).

Oto najistotniejsze elementy strategii:
  • Kasprowy Wierch. "Plan inwestycyjny w rejonie Kasprowego Wierchu obejmuje kompleksową modernizację infrastruktury na trasie Goryczkowej m.in.: wymianę obecnej 2-osobowej kolei krzesełkowej, funkcjonującej od 1963 roku, na nowoczesną 4-osobową kolej spełniającą najnowsze standardy, w tym środowiskowe, a także korektę jej przebiegu."
  • Gubałówka. Największe rozczarowanie. Nie widać wielkiej woli (może nie widać szans na porozumienie z właścicielami gruntów) powrotu narciarskich funkcji góry.
  • Butorowy. Tu PKL planuje rozszerzyć ofertę turystyczną i wybudować ... wieżę. Być może powstanie też nowy wyciąg, ale pewnie to też zależy od woli właścicieli i stanu prawnego gruntów.
  • Jaworzyna. Tu plany są dużo konkretniejsze. "W planach PKL na 2022 rok, dotyczących rejonu Jaworzyny Krynickiej, jest budowa nowej kolei krzesełkowej „Izwór” o długości ok. 1 km, która pozwoli stworzyć alternatywny sposób dostępu do ośrodka, co istotnie poprawi komfort klientów. Kolejne inwestycje planowane są na 2023 rok. Obejmą one wymianę istniejących orczyków na koleje krzesełkowe, a także rozbudowę infrastruktury hotelowo-gastronomicznej w rejonie dolnej stacji. Łączny szacowany koszt planowanych inwestycji w Jaworzynie Krynickiej wyniesie ok. 100 mln zł."
  • Palenica w Szczawnicy. "Plany inwestycyjne w rejonie Palenicy obejmują głównie kompleksową rozbudowę infrastruktury narciarskiej. PKL zamierza wybudować kolej gondolowo-krzesełkową do Przystani Flisackiej łącznie z trasą narciarską wyposażoną w system naśnieżania. Całość zaplanowana jest na 2024 rok, a prognozowane koszty wyniosą ponad 40 mln. zł."
  • Solina. To nowość w ofercie. Tutaj "PKL stworzył ofertę realizacji projektu kolei gondolowej i wieży widokowej, które uatrakcyjnią ofertę turystyczną regionu. Możliwa data realizacji inwestycji przypada na 2022 rok, a jej szacowany koszt wyniesie ok 60 mln zł."
Tyle o 1. lidze PKL, swoistej ekstraklasie. Pozostałe ośrodki zostały natomiast wrzucone do przysłowiowej 2. ligi PKL, co wytłumaczono łagodną korpomową oznaczającą, że jak starczy kasy lub jak pojawią się możliwości, to też coś ruszy: "Jednocześnie Spółka nie zapomina o swoich mniejszych ośrodkach, tj. Góra Parkowa, Mosorny Groń i Góra Żar, które będą podlegały bieżącej modernizacji w zakresie infrastruktury kolei linowych oraz obiektów gastronomicznych."
Znalezione obrazy dla zapytania pkl kolej linowa żar
Góra Żar. Zdjęcie PKL
Cały dokument pn. Strategia rozwoju grupy PKL jest dostępny tutaj: LINK!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz