poniedziałek, 30 listopada 2020

O polskich zdarzeniach prawno-ekonomicznych najwięcej dowiemy się od Słowaków


Korbielów

  • Małopolska
  • Miejscowość dziś w woj. śląskim
  • Miejscowość pod Pilskiem 
  • W masywie Babiej Góry 
  • W Beskidzie Żywieckim
  • Miejscowość znana w najwyższego (poza Kasprowym) ośrodka narciarskiego w Polsce



Wszystko na to wskazuje, że wreszcie w najbliższym sezonie ruszy kolej Buczynka pod Pilskiem wraz z bardzo ciekawą trasą narciarską, nieczynną od lat, ale na potrzeby nowej kolei została ona poszerzona i zyskała naśnieżanie. Niegdyś stok był obsługiwany przez tzw. podwójny (dwa wyciągi równoległe) orczyk, czyli (teoretycznie) przepustowość powinna być podobna jak przed laty (dwa orczyki wciągające naraz cztery osoby zastąpione czteroosobowym krzesłem).

Nowe (wybudowane 5 lat temu!) krzesło ma długość 1451 m, przewyższenie 310 m oraz przepustowość 2000 osób na godzinę. Długość trasy to ok. 1600 m, czyli przeciętne nachylenie wynosi 19,375 procent. To parametry trasy w miarę łatwej, jednakże na odcinkach stromizna jest tam większa.


Dzięki istnieniu słowackiego portalu Lanovky.sk 
(link do artykułu: KLIKNIJ TUTAJ!)
dowiadujemy się też istotnych kwestii prawno-ekonomicznych, mianowicie, że:
  • W 2002 spółka CTE kupiła ośrodek (a w zasadzie dwa ośrodki: "dolny" i "górny", kto był w Korbielowe, wie o co chodzi) od Gliwickiej Agencji Turystycznej za ok. 2,5 mln euro.
  • Spółka CTE miała ambitne plany inwestycyjne.
  • W 2015 roku ukończono wspomniany wyciąg w "dolnej" części ośrodka (inwestycje w części "górnej" są bardzo problematyczne środowiskowo), ale spółka CTE nie zapłaciła producentowi Tatralift kwoty 2,4 mln euro.
  • W br. wyciąg został zakupiony przez spółkę Meat-Pros, będącą też właścicielem ośrodka w Zwardoniu (tak zwany Mały Rachowiec).
  • Nowy właściciel wyciągu jakoś "dogadał się" (pewnie wpłacił część lub całość wierzytelności) z producentem i wyciąg ... może zostać uruchomiony.
  • Mamy więc sytuację, gdzie na jednej powiązanej narciarsko górze będzie trzech właścicieli urządzeń i tras: właściciel "Baby", CTE oraz Meat-Pros.
  • Osobnym graczem jest jeszcze właściciel jedynego ... parkingu.
Najważniejsze, że Buczynka ruszy. A resztę ... pewnie jakoś dograją.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz